Ta strona zapisuje ciasteczka
(pliki cookie)

Nasze Witryny i Aplikacje Mobilne korzystają z plików cookie w celu dostarczania treści i funkcjonalności, którymi są zainteresowani użytkownicy. Ponadto używamy plików cookie w celach analitycznych i reklamowych; możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej lub korzystając z przycisku [WIĘCEJ USTAWIEŃ].

Więcej informacji znajdziesz w zaktualizowanych zasadach ochrony prywatności.

Ustawienia plików cookie

Absolutnie niezbędne pliki cookie
Są to pliki cookie, które są niezbędne do świadczenia usług i zapewnienia dostępności funkcjonalności, o które wyraźnie prosisz. Możemy korzystać z plików cookie i technologii monitorujących w celu zapobiegania nadużyciom, poprawy bezpieczeństwa, administracji systemem lub umożliwienia Tobie korzystania z funkcji obsługi płatności. Nie mamy obowiązku uzyskać Twojej zgody w związku z plikami cookie, które są absolutnie niezbędne.

Pliki cookie służące do analizy oraz oceny wydajności
Pliki cookie możemy wykorzystywać w celu oceny wydajności naszych Witryn i Aplikacji Mobilnych i podniesienia jakości treści oferowanych za ich pośrednictwem.

Reklamowe pliki cookie
My sami oraz zewnętrzni reklamodawcy możemy korzystać z plików cookie, aby móc zaprezentować Tobie najlepiej dopasowane produkty, oferty oraz reklamy. Reklamowe pliki cookie pozwalają nam także przedstawić na Witrynach oraz Aplikacjach Mobilnych treści, które są dostosowane do Ciebie i Twoich indywidualnych zainteresowań.

OK

Odpowiedzialność

 #ScaleforGood


Wykorzystujemy skalę naszej działalności, aby zmieniać świat na lepsze.



 W Polsce działa już ponad 440 restauracji. Na całym świecie – 38 tysięcy. To sprawia, że jesteśmy największą siecią restauracyjną w historii. 
A skoro o historii mowa – działania w trosce o środowisko trwają w McDonald’s nie od dziś. Niemal 30  lat temu wykonaliśmy zwrot w kierunku ekologicznych opakowań, co zbiegło się z początkiem naszej współpracy z  EDF (Environmental Defense Fund). Dzięki tej inicjatywie w ciągu pierwszych dziesięciu lat wyeliminowano ponad 135 milionów kilogramów opakowań, poddano recyklingowi milion ton tekturowych pudełek oraz o  30%  zredukowano ilość produkowanych odpadów.
Na początku 2018  roku wraz ze Starbucks i grupą inwestycyjną Closed Loop Partners zorganizowaliśmy program „NextGen Cup Challenge”. Pomysł miał zjednoczyć przedsiębiorców w celu stworzenia nowej generacji kubków nadających się do recyklingu i kompostowania.
Dokładamy starań, by wykorzystać skalę naszej działalności w słusznej sprawie i wprowadzać zmiany, jakich oczekują goście naszych restauracji. Właśnie stąd nasza globalna strategia #ScaleforGood.
Z tej sekcji dowiesz się, co już robimy na rzecz środowiska i  jakie są nasze zobowiązania na najbliższe lata.

Ty nie zauważysz. Środowisko tak.

W naszych restauracjach dostępne są wyłącznie papierowe słomki.

23 stycznia 2020 roku we wszystkich restauracjach McDonald’s w Polsce wprowadziliśmy nowe, papierowe słomki, opakowania do lodów McFlurry i patyczki do balonów. To dopiero początek zmian!  
Polska jest pierwszym rynkiem w systemie McDonald’s, na którym wdrażamy tak nowoczesne papierowe słomki. Surowiec, z którego zostały wykonane, w pełni nadaje się do recyclingu i jest bezpieczny dla konsumentów. Słomka może spędzić w wodzie aż 5,5 godziny bez namakania.
Rocznie w naszych restauracjach wykorzystujemy 160 mln słomek, 23 mln kubków do McFlurry i 3,5 mln patyczków do balonów. Zmiana surowca pozwala na znaczące ograniczenie zużycia plastiku. Dla konsumentów to niezauważalna różnica, ale dla środowiska ma duże znaczenie.

Segregacja śmieci McDonald's®
Wprowadzamy segregację śmieci we wszystkich restauracjach na świecie.

Specjalne kosze do segregowania odpadów znajdują się w większości lokali w Polsce, a nasi goście chętnie z nich korzystają. W tym miejscu warto również wspomnieć, że zużyty olej po smażeniu frytek przekazujemy do wybranych rafinerii, w których w specjalnie przystosowanej instalacji zostaje przerobiony na paliwo ekodiesel.
Żródeła odnawialne, recykling  McDonald's®
Do 2025 roku 100% naszych opakowań będzie pochodziło ze źródeł odnawialnych, recyklingu...

lub certyfikowanej produkcji. Zależy nam na pozyskiwaniu opakowań z korzyścią dla ludzi i lasów na świecie, dlatego papierowe opakowania czy serwetki dostępne w polskich lokalach są wykonane z papieru z certyfikatem FSC (Forest Stewardship Council). Ponadto w 2018 roku zamieniliśmy białe łyżeczki do lodów i transparentne widelce do sałatek na ich czarne 100‑procentowo recyklingowe odpowiedniki.
Ograniczanie emisji CO2 McDonald's
Do 2030 r. ograniczymy emisję CO2 w restauracjach i biurach o 36%.

To oznacza, że do atmosfery nie trafi 150 milionów ton gazów cieplarnianych. Jest to wielkość odpowiadająca rocznej emisji gazów przez 32 miliony aut osobowych. Da to efekt równoważny zasadzeniu 3,8 miliarda drzew, które rosłyby przez kolejne 10 lat. Wraz z naszymi partnerami chcemy identyfikować kolejne obszary i wdrażać rozwiązania na rzecz redukcji emisji gazów cieplarnianych.

Etyka biznesu

Solidne zasady to nasz fundament.  


W McDonald’s prowadzimy działalność zgodnie z najwyższymi standardami uczciwości, sprawiedliwości i rzetelności.

Zależy nam, by żywność i napoje oferowane w McDonald’s były nie tylko smaczne, ale też w pełni bezpieczne. Oznacza to długoletnią współpracę z naszymi dostawcami, od których wymagamy spełnienia szeregu standardów dotyczących produkcji rolnej, przetwórstwa, bezpieczeństwa żywności, ochrony środowiska oraz dobrostanu zwierząt. Każdy dostawca jest również zobowiązany do przestrzegania Kodeksu postępowania McDonald’s.

Wspieramy naszych pracowników, stwarzamy warunki rozwoju dla liderów i nagradzamy ich osiągnięcia. Jesteśmy przekonani, że zgrany zespół pracujący w szanującym się i motywującym do dużego zaangażowania środowisku jest bardzo istotny dla ciągłego odnoszenia sukcesu.
Działamy na rzecz wzmocnienia pozycji kobiet na rynku pracy. 

8 marca 2019 roku ogłosiliśmy nową strategię korporacyjną „Better Together: Gender Balance & Diversity”. Do 2023 roku planujemy zwiększyć reprezentację kobiet na wszystkich szczeblach organizacji, wyrównać szanse rozwoju kariery między płciami, a także promować udział kobiet w biznesie i ich wpływ na rozwój marki. Staliśmy się również sygnatariuszem Zasad Równego Traktowania ONZ Women.
W 2018 roku zmieniliśmy ofertę Happy Meal.

Z myślą o naszych najmłodszych gościach podnieśliśmy wartości odżywcze, zmniejszyliśmy kaloryczność oraz wykluczyliśmy sztuczne dodatki w zestawach Happy Meal®. Wprowadzenie cząstek jabłek i ciemnych winogron bezpestkowych, zastąpienie pomidorków koktajlowych paluszkami surowej marchewki czy zrezygnowanie z herbaty ze sztucznymi aromatami to tylko niektóre zmiany, które znalazły się w nowej ofercie.

Powyższe zmiany to efekt ogłoszonej rok wcześniej globalnej strategii Scale for Good i wcześniejszych zobowiązań marki jako sygnatariusza karty EU Pledge.

Wpływ na gospodarkę

Wspieramy polskie przedsiębiorstwa i odpowiadamy na wyzwania krajowej gospodarki.


Pierwsza restauracja McDonald's w Polsce została otwarta w 1992 roku. Od samego początku działalności korzystaliśmy z naszych krajowych zasobów.

Decyzja okazała się słuszna, bo współpracujący z nami lokalni dostawcy realizują swoje zobowiązania dotyczące najwyższej jakości usług. Wśród wspomnianych przedsiębiorstw należy wymienić m.in. odgrywające kluczową rolę w przechowywaniu i transporcie produktów HAVI Logistics, odpowiedzialne za frytki Farm Frites Poland i dostarczające świeże warzywa Green Factory.

W 2017 roku bezpośrednio i pośrednio wygenerowaliśmy prawie 3,97 miliarda złotych dodatkowej sprzedaży w polskiej gospodarce, zaś w 2016 roku wraz z obsługującymi nas firmami wpłaciliśmy do budżetu państwa ponad 206 milionów złotych z tytułu podatków dochodowych.

Na chwilę obecną dajemy zatrudnienie 25 tysiącom osób. Każda z nich zatrudniona jest na podstawie umowy o pracę. Do całkowitego wpływu firmy na polski rynek pracy wlicza się również zatrudnienie pośrednie, obecne w branżach, które z nami współpracują. W 2017 roku dało to łączny wynik prawie 40 tysięcy miejsc pracy.

Zostaliśmy wyróżnieni w rankingu Pracodawca Roku 2018. Dzięki głosom studentów znaleźliśmy się w dziesiątce najlepszych miejsc pracy w Polsce.

Ogłosiliśmy również program „Szansa dla młodzieży” (Youth Opportunity), którego celem jest wsparcie dwóch milionów młodych osób w wejściu na rynek pracy!

Cieszymy się, że wiele z naszych działań stało się punktem odniesienia dla firm gastronomicznych w naszym kraju.
Raport wpływu McDonald’s na gospodarkę Polski 2018

Pobierz PDF