Już w najbliższą sobotę startuje coroczna akcja McHappy Day. McDonald’s ponownie przekaże 1 zł z każdej sprzedanej porcji frytek na rzecz Fundacji Ronalda McDonalda. W tym roku zebrane środki wesprą budowę trzeciego Domu Ronalda McDonalda, dzięki któremu rodziny hospitalizowanych dzieci będą mogły bezpłatnie zamieszkać w bliskim sąsiedztwie szpitala. Akcja McHappy Day będzie trwała w czasie dwóch weekendów: 2-3 oraz 9-10 grudnia, we wszystkich restauracjach McDonald’s w Polsce.
Widzimy jak bardzo rodzice, którzy łączą opiekę nad dzieckiem na oddziale z byciem razem z całą rodziną, czerpią siłę z Domu. Zespół Domu i Wolontariusze wspierają rodziców. Otoczona spokojem, wypoczęta rodzina jest partnerem dla zespołu medycznego, wszyscy uczą się jak w najlepszy sposób opiekować się dzieckiem, gdy wrócą do siebie. Zgodnie z misją “Aby rodzina mogła być razem” budujemy kolejne Domy, bo wiemy, że w czasie choroby nie można zapomnieć o dzieciństwie, o roli siostry i brata, o kochających dziadkach, którzy czekają na telefon ze szpitala i to wypełnia całe ich życie. Domy są odpowiedzią na społeczną potrzebę każdego rodzica, który kiedykolwiek trafił z dzieckiem na dłużej do szpitala
mówi Katarzyna Rodziewicz, prezeska zarządu i dyrektorka wykonawcza Fundacji Ronalda McDonalda.
To wyjątkowo łatwa i przyjemna forma pomocy. W grudniowe weekendy jednoczymy siły z gośćmi, pracownikami, franczyzobiorcami i dostawcami na rzecz Fundacji Ronalda McDonalda. Organizujemy akcję McHappy Day, by stworzyć w Polsce kolejny Dom dla rodzin hospitalizowanych dzieci
mówi Katarzyna Jędrek-Giza, Impact Senior Manager w McDonald’s Polska.
***
McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie w Polsce działa ponad 530 restauracji sieci, które zatrudniają ponad 31 000 osób. Ponad 90% z nich to obiekty prowadzone przez ponad 90 niezależnych przedsiębiorców w oparciu o umowę franczyzy z McDonald’s.