Okresowe wprowadzenie Ukraińskiego Burgera do menu McDonald’s Polska było gestem gościnności w kierunku uchodźców zza wschodniej granicy. Marka przekaże 3 zł z każdego sprzedanego Ukraińskiego Burgera Fundacji Ronalda McDonalda w Ukrainie, na pomoc humanitarną osobom pozostającym w swojej ojczyźnie. Łącznie w ramach oferty zebrano 2 370 000 złotych. Te środki zostaną przekazane na zakup i skompletowanie 46 000 paczek żywności trwałej dla mieszkańców Ukrainy.
Trudne czasy są testem solidarności. Dziękujemy naszym franczyzobiorcom oraz gościom, którzy dołożyli swoją cegiełkę do działań pomocowych naszej fundacji w Ukrainie. Kwota, którą wspólnie zebraliśmy, pomoże potrzebującym na wschodzie kraju
– mówi Anna Borys, dyrektorka ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.
Jesteśmy nieskończenie wdzięczni za solidarność, życzliwość i wsparcie, które od początku wojny otrzymujemy Polaków oraz od McDonald’s Polska. Pomoc jest cały czas potrzebna. Setki tysięcy ukraińskich rodzin nie ma obecnie środków do życia, dotyka ich głód. Aby im pomóc, pakujemy i dostarczamy podstawową żywność. Każdy przygotowany przez nas zestaw wystarczy rodzinie na około 2 tygodnie. Dotychczas przekazaliśmy 15 000 takich paczek dla najbardziej potrzebujących na obszarach odczuwających najsilniej skutki wojny. Dzięki McDonald’s Polska kolejne zestawy żywności dotrą do 46 000 rodzi
– mówi Galina Solovey, dyrektor Fundacji Ronalda McDonalda w Ukrainie.
***
McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie w Polsce działa 500 restauracji sieci, które zatrudniają ponad 31 000 osób. Prawie 90% z nich to obiekty prowadzone przez niemal 80 niezależnych przedsiębiorców w oparciu o umowę franczyzy z McDonald’s.