Zasady korzystania z opcji „Mam swój kubek”
w restauracjach McDonald’s

UWAGA: PROSIMY O UWAŻNE ZAPOZNANIE SIĘ Z NINIEJSZYMI ZASADAMI („ZASADY”). DOKUMENT ZAWIERA INFORMACJE NA TEMAT WYMOGÓW CO DO OPAKOWAŃ DOPUSZCZONYCH DO TEJ OPCJI I KONSEKWENCJI ICH NIESPEŁNIENIA.

  1. Zasady ogólne

Począwszy od dnia 12 czerwca 2024 roku do dnia zakończenia funkcjonowania opcji „Mam swój kubek” i z zastrzeżeniem możliwości niedostępności tej opcji w niektórych restauracjach McDonald’s, gość podejmując decyzję o zakupie wybranych produktów (na dzień 12 czerwca 2024 roku są to: napoje ciepłe, napoje zimne, shake’i, desery McFlurry) ma możliwość skorzystania z opcji, w której wybrany produkt zostaje wydany przez McDonald’s Polska Sp. z o.o. lub odpowiednio franczyzobiorcę systemu McDonald’s (dalej łącznie: „McDonald’s”) bez zapewniania opakowania ze strony McDonald’s, a obowiązek zapewnienia odpowiedniego opakowania (o wskazanych w dalszej części Zasad cechach), spoczywa na gościu dokonującym zakupu danego produktu (dalej „opcja Mam swój kubek”).

Opcja Mam swój kubek jest jedną z opcji wydania wybranych produktów, obok opcji wydania produktów w opakowaniach zapewnionych przez McDonald’s: wielorazowych (YourCup) lub recyklingowalnych.

  1. Cechy opakowania

W opcji Mam swój kubek to gość odpowiada za stan, bezpieczeństwo i natychmiastowe udostępnienie opakowania do odbioru produktu (patrz pkt. III) .

Odpowiednie opakowanie powinno posiadać następujące cechy:

  1. suchy i czysty
  2. spełniający standardy bezpieczeństwa zwłaszcza w zakresie dopuszczenia do kontaktu z żywnością, stanu fizycznego (pęknięcia, wyszczerbienia),
  3. posiadający wystarczająco szeroki otwór, aby możliwe było wypełnienie przez pracownika zakupionym produktem,
  4. o pojemności nie mniejszej niż objętość zakupionego produktu,
  5. wykonany z odpowiedniego tworzywa nadającego się do zastosowania w opakowaniach do żywności - nie akceptujemy opakowań wykonanych ze szkła, porcelany i ceramiki,
  6. dodatkowo, opakowanie do napoju gorącego musi być przeznaczone do napojów gorących; w przypadku opakowań zakupionych uprzednio w McDonald’s zwracamy uwagę, że do napojów gorących dedykowany jest żółty YourCup, pozostałe opakowania wielorazowego użytku nie mogą być wypełniane napojem gorącym.
  1. Wybór opcji Mam swój kubek. Brak opakowania.

Gość dokonuje wyboru opcji Mam swój kubek przy wyborze produktów. Po potwierdzeniu zamówienia i jego opłaceniu zmiana wybranej opcji Mam swój kubek nie jest możliwa, dlatego w chwili opłacania zamówienia gość powinien posiadać przy sobie odpowiednie opakowanie (patrz pkt. II).

Jeżeli gość nie jest pewny, czy jego opakowanie jest odpowiednie powinien, przed opłaceniem zamówienia, upewnić się u pracownika danej restauracji McDonald’s (Lidera Gościnności lub osoby przyjmującej zamówienie), czy zamówiony produkt zostanie do posiadanego przez gościa opakowania wydany.

Odpowiednie opakowanie, o którym mowa w zdaniu powyżej, powinno zostać udostępnione przez gościa pracownikowi McDonald’s wydającemu zamówienia w danej restauracji w chwili wyrażenia przez McDonald’s gotowości do wydania produktu (np. przez wywołanie numeru zamówienia do odbioru lub przyniesienie produktu do stolika czy też okienka linii drive’a).

Nieudostępnienie odpowiedniego opakowania (tj. jego brak lub niespełnienie wymogów) wiązać się będzie z brakiem możliwości wydania produktu z przyczyn leżących po stronie gościa w konsekwencji - niewydaniem produktu bez możliwości wystąpienia o jakąkolwiek rekompensatę w restauracji.

Gość może zgłosić zaistniałą sytuację na adres email: kontakt@mcdonalds.pl, opisując przyczyny nieposiadania przez gościa odpowiedniego opakowania i występując o rekompensatę. Każdy przypadek będzie rozpoznawany indywidualnie.