AdamAdam


Od niemal 30 lat McDonald’s jest częścią polskiej gospodarki i życia lokalnych społeczności. Jako marka chcemy być i jesteśmy blisko.

Prowadzimy biznes i tworzymy miejsca
pracy - BLISKO

Niemal 90% restauracji w Polsce należy do lokalnych przedsiębiorców. Są oni ważnymi uczestnikami gospodarki wpływając na zatrudnienie, wspierając lokalne społeczności.


Kupujemy produkty
od dostawców - BLISKO

Większość naszych produktów kupujemy w Polsce. Z naszymi dostawcami współpracujemy od lat, wspólnie się rozwijamy i inwestujemy. McDonald’s jest globalną marką, ale nasza perspektywa jest zawsze lokalna. Jesteśmy blisko i jesteśmy dumni mogąc być częścią polskiej gospodarki! Zapraszam Państwa do zapoznania się z raportem wpływu McDonald’s na polską gospodarkę.


Adam Pieńkowski
Dyrektor Generalny

Obejrzyj wideo

Nasz wkład
w polską gospodarkę

Choć jesteśmy globalną firmą, nasz model biznesowy jest
mocno osadzony w lokalnej gospodarce – to tu płacimy
podatki, zaopatrujemy się w produkty, korzystamy z usług lokalnych dostawców.

0 mld zł

Wartości dodanej

0 mld zł

Wynagrodzeń wygenerowanych w 2019 roku

0 mln zł

Podatku VAT wynikającego ze sprzedaży w restauracjach

Pobierz raport

Jesteśmy blisko ludzi

0

Liczba franczyzobiorców

27 000

Liczba pracowników

McDonald’s to ludzie. W naszych restauracjach każdy może być sobą – rozwijać się, realizować pasje, pełnić ważne role społeczne. Nasze zespoły tworzą zgrani, różnorodni ludzie, którzy na co dzień dbają o komfort gości.

Większość restauracji prowadzona jest przez franczyzobiorców. To właśnie oni są bezpośrednimi pracodawcami dla ponad 20 tysięcy ludzi, uczestnikami lokalnej gospodarki czy życia małych społeczności.

To właśnie dzięki ludziom – pracownikom i licencjobiorcom, McDonald’s ma silne polskie korzenie i lokalną perspektywę.

Pobierz raport

Jesteśmy blisko dostawców



Nasi partnerzy biznesowi to jeden z filarów działalności McDonald’s. Z wieloma z nich współpracujemy już od ponad 20 lat, razem się rozwijamy i inwestujemy. Dzięki takiej stabilnej współpracy i wysokim standardom, produkty, które trafiają do restauracji są zawsze najwyższej jakości. Doceniają je nie tylko goście w Polsce, ale także w innych krajach – najlepsze produkty znad Wisły trafiają bowiem do McDonald’s w kilkunastu krajach w Europie. Tak jest chociażby w przypadku uwielbianych przez naszych gości frytek, które produkowane są w Lęborku z ziemniaków uprawianych w Polsce. Ich drogę z pola do restauracji prezentuje poniższa animacja.
Pobierz raport Obejrzyj animacje

Jesteśmy blisko środowiska

Troska o klimat, ochrona środowiska, odpowiedzialne podejście do opakowań to ważne elementy naszej strategii. Pozornie niewielkie zmiany, w McDonald’s oznaczają miesiące prac ekspertów i dostawców. Do wyzwań środowiskowych podchodzimy całościowo – od projektowania opakowań, poprzez edukację gości i pracowników aż po segregację i recycling. Skala ma znaczenie – w McDonald’s dobrze o tym wiemy. Pozornie niewielkie, niezauważalne dla gości zmiany, pomnożone przez ponad 440 restauracji dają duże efekty.

Dowiedz się Pobierz raport od naszych ekspertów

W Polsce już pierwsza restauracja w 1992 roku została otwarta przy udziale lokalnego przedsiębiorcy

Obejrzyj wideo

Magdalena Neuman
Dyrektor ds. operacyjnych
i franczyzy

W działania na rzecz środowiska angażujemy cały system – naszych dostawców, franczyzobiorców i pracowników

Obejrzyj wideo

Anna Borys- Karwacka
Dyrektor ds. relacji korporacyjnych

Nasze relacje z dostawcami oparte są na zaufaniu i partnerskich zasadach

Obejrzyj wideo

Artur Bieńkowski
Dyrektor ds. rozwoju i łańcucha
dostaw

Dajemy stabilizację i bezpieczeństwo socjalne. Każdy z naszych pracowników zatrudniony jest na umowę o pracę

Obejrzyj wideo

Renata Prys
Dyrektor działu People

W naszym raporcie

Poznaj wpływ systemu McDonald’s Polska
na gospodarkę i społeczeństwo.

Wstęp

Dostawcy

Ludzie

Fundacja

Franczyzobiorcy

Produkty i usługi

Restauracje

Środowisko

Jakość i bezpieczeństwo

Wpływ ekonomiczny

close