Od niemal 30 lat McDonald’s jest częścią polskiej gospodarki i życia lokalnych społeczności. Jako
marka chcemy być i jesteśmy blisko.
Prowadzimy biznes i tworzymy miejsca
pracy - BLISKO
Niemal 90% restauracji w Polsce należy do lokalnych przedsiębiorców. Są oni ważnymi uczestnikami
gospodarki wpływając na zatrudnienie, wspierając lokalne społeczności.
Kupujemy produkty
od dostawców - BLISKO
Większość naszych produktów kupujemy w Polsce. Z naszymi dostawcami współpracujemy od lat,
wspólnie się rozwijamy i inwestujemy. McDonald’s jest globalną marką, ale nasza perspektywa jest
zawsze lokalna. Jesteśmy blisko i jesteśmy dumni mogąc być częścią polskiej gospodarki! Zapraszam
Państwa do zapoznania się z raportem wpływu McDonald’s na polską gospodarkę.
Adam Pieńkowski
Dyrektor Generalny
Choć jesteśmy globalną firmą, nasz model biznesowy jest
mocno osadzony w lokalnej gospodarce – to tu płacimy
podatki, zaopatrujemy się w produkty, korzystamy z usług lokalnych dostawców.
McDonald’s to ludzie. W naszych restauracjach każdy może być sobą – rozwijać się,
realizować pasje, pełnić ważne role społeczne. Nasze zespoły tworzą zgrani, różnorodni ludzie, którzy na
co dzień dbają o komfort gości.
Większość restauracji prowadzona jest przez franczyzobiorców. To właśnie oni są bezpośrednimi
pracodawcami dla ponad 20 tysięcy ludzi, uczestnikami lokalnej gospodarki czy życia małych społeczności.
To właśnie dzięki ludziom – pracownikom i licencjobiorcom, McDonald’s ma silne polskie korzenie i
lokalną perspektywę.
Nasi partnerzy biznesowi to jeden z filarów działalności McDonald’s. Z wieloma z nich współpracujemy już od ponad 20 lat, razem się rozwijamy i inwestujemy. Dzięki takiej stabilnej współpracy i wysokim standardom, produkty, które trafiają do restauracji są zawsze najwyższej jakości. Doceniają je nie tylko goście w Polsce, ale także w innych krajach – najlepsze produkty znad Wisły trafiają bowiem do McDonald’s w kilkunastu krajach w Europie. Tak jest chociażby w przypadku uwielbianych przez naszych gości frytek, które produkowane są w Lęborku z ziemniaków uprawianych w Polsce. Ich drogę z pola do restauracji prezentuje poniższa animacja.
Pobierz raport
Obejrzyj animacje
Troska o klimat, ochrona środowiska, odpowiedzialne podejście do opakowań to ważne elementy naszej strategii. Pozornie niewielkie zmiany, w McDonald’s oznaczają miesiące prac ekspertów i dostawców. Do wyzwań środowiskowych podchodzimy całościowo – od projektowania opakowań, poprzez edukację gości i pracowników aż po segregację i recycling. Skala ma znaczenie – w McDonald’s dobrze o tym wiemy. Pozornie niewielkie, niezauważalne dla gości zmiany, pomnożone przez ponad 440 restauracji dają duże efekty.
W Polsce już pierwsza restauracja w 1992 roku została otwarta przy udziale lokalnego przedsiębiorcy”
Obejrzyj wideoMagdalena Neuman
Dyrektor ds. operacyjnych
i franczyzy
W działania na rzecz środowiska angażujemy cały system – naszych dostawców, franczyzobiorców i pracowników”
Obejrzyj wideoAnna Borys- Karwacka
Dyrektor ds. relacji korporacyjnych
Nasze relacje z dostawcami oparte są na zaufaniu i partnerskich zasadach”
Artur Bieńkowski
Dyrektor ds. rozwoju i łańcucha
dostaw
Dajemy stabilizację i bezpieczeństwo socjalne. Każdy z naszych pracowników zatrudniony jest na umowę o pracę”
Obejrzyj wideoRenata Prys
Dyrektor działu People
Poznaj wpływ systemu McDonald’s Polska
na gospodarkę i społeczeństwo.