Informacje Prasowe

Złoty, Srebrny i dwa Brązowe – McDonald’s® z kompletem Lwów na Cannes Lions 2025

PDF
DOCX

Złoty Lew dla Złotych Łuków! Kampania „Burger Drwala wraca, by pokolorować zimę” zdobyła Złotego Lwa w kategorii Brand Experience & Activation podczas tegorocznego festiwalu Cannes Lions. McDonald’s Polska został również nagrodzony Srebrnym i dwoma Brązowymi Lwami w innych kategoriach. Ten komplet nagród podkreśla międzynarodowy sukces i kreatywną siłę marki, która z 13 nominacjami stała się jednym z najważniejszych graczy tegorocznego festiwalu.

Złote Łuki świecą na Cannes Lions 
Cannes Lions to jedno z najważniejszych i najbardziej prestiżowych wydarzeń w branży reklamowej i marketingowej na świecie. Co roku gromadzi tysiące marek, agencji i twórców, które rywalizują o najbardziej pożądane nagrody, symbolizujące najwyższy poziom kreatywności i innowacji. To właśnie tutaj rodzą się trendy i wyznaczane są standardy, które kształtują globalny rynek komunikacji marketingowej. W tym wyjątkowym miejscu Złote Łuki rozświetliły scenę. Podczas tegorocznej edycji festiwalu McDonald’s Polska został doceniony za ubiegłoroczną kampanię „Burger Drwala wraca, by pokolorować zimę”, zdobywając Złotego Lwa w kategorii Brand Experience & Activation. Dodatkowo marka otrzymała Srebrnego Lwa w kategorii Outdoor oraz dwa Brązowe Lwy w kategoriach Design Lions i Industry Craft Lions, potwierdzając swoją pozycję lidera kreatywności na międzynarodowej scenie.
 - Zdobycie Złotego Lwa oraz pozostałych nagród na Cannes Lions to potwierdzenie, że kreatywność i pasja całego zespołu Złotych Łuków przekładają się na realny sukces. Ta kampania to efekt ścisłej współpracy i innowacyjnego podejścia, które pozwalają nam tworzyć wyjątkowe doświadczenia w McDonald’s. Jestem dumny, że nasza praca została doceniona na tak prestiżowym festiwalu i wdzięczny całemu zespołowi oraz partnerom, którzy przyczynili się do tego sukcesu. To dla nas ogromna motywacja, by nieustannie podnosić poprzeczkę i tworzyć kampanie, które nie tylko inspirują marketerów z całego świata, ale i angażują naszych gości w jak najbardziej nieoczywisty sposób – zaznacza Michał Arament, Chief Marketing Officer McDonald’s Polska. 
Kampania na medal
Ubiegłoroczna kampania „Burger Drwala wraca, by pokolorować zimę” powstała z myślą o przełamywaniu zimowej monotematyczności i dostarczeniu fanom Burgera Drwala niezapomnianych doświadczeń, które wykraczają poza tradycyjne działania marketingowe. Zimowa pora roku w Polsce, mimo swojej magii, często kojarzy się z szarością i smutkiem, dlatego celem kampanii było nadanie zimie nowego wymiaru – bardziej kolorowego i radosnego.  
W ramach kampanii restauracja McDonald’s przy ul. Bardzkiej 3a we Wrocławiu została przemieniona w interaktywną kolorowankę – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Goście mogli samodzielnie „pokolorować” ściany lokalu za pomocą specjalnych paneli sterujących, tworząc razem barwny, zimowy świat. Ale to nie wszystko – kolor zawładnął również przestrzenią miejską. McDonald’s przygotował specjalny mapping, który objął sąsiadujący z restauracją budynek, stając się integralną częścią całej akcji. Również kultowe wrocławskie akademiki Ołówek i Kredka zamieniły się w ogromne, świetlne instalacje, a Internet zalała fala entuzjastycznych komentarzy, zdjęć i filmów, które szybko rozprzestrzeniły się w mediach społecznościowych, przyciągając uwagę nie tylko mieszkańców, ale i osób z całej Polski. 
Realizacja tej złożonej kampanii była ogromnym przedsięwzięciem, które wymagało ścisłej współpracy wielu partnerów i specjalistów – w sumie zaangażowanych zostało blisko 350 osób. Za strategię, kreację i realizację spotu odpowiadała agencja DDB, a za metamorfozę restauracji Scenografowie, we współpracy z Papaya Films, która zajęła się również produkcją. Planowanie i zakup mediów powierzono domowi mediowemu OMD. Działania w social media prowadziła agencja Dentsu Creative (Isobar), a za PR i influencer marketing odpowiadała agencja 24/7Communication. 

*** 
McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie w Polsce działa ponad 580 restauracji sieci, które zatrudniają ponad 35 000 osób. Ponad 90% z nich to obiekty prowadzone przez 100 niezależnych przedsiębiorców w oparciu o umowę franczyzy z McDonald’s. 

PDF
DOCX

Załączniki

Pobierz wszystkie
McDonald’s z kompletem Lwów na Cannes Lions 2025_23.06.docx
pobierz
image.jpeg
pobierz
Restauracja McDonald's_1.jpg
pobierz
Restauracja McDonald's_2.jpg
pobierz
Restauracja McDonald's_3.jpg
pobierz
Restauracja McDonald's_4.jpg
pobierz

Powiązane treści