12. edycja konkursu języka kaszubskiego w McDonald's w Pucku
Język kaszubski, jako jedyny język regionalny w Polsce, jest symbolem dumy lokalnej społeczności i ważną częścią tożsamości mieszkańców Pomorza. Jego popularyzację wspiera Paweł Chodakowski, franczyzobiorca McDonald’s, organizując w puckiej restauracji coroczny konkurs dla dzieci i młodzieży. W tegorocznej, 12. już edycji, wzięło udział ponad 100 uczestników.
To dla nas duże przedsięwzięcie, w które razem z pracownikami wkładamy ogrom serca. Wydarzenie na stałe wpisało się w lokalny kalendarz – jak co roku przyciągnęło wielu uczestników i gości. Dzieci i młodzież w tradycyjnych strojach z dumą prezentowały swoje umiejętności językowe, a dekoracje nawiązujące do kaszubskiej kultury stworzyły wyjątkowy klimat. Cieszę się, że mogłem dać młodym ludziom przestrzeń do pokazania dumy ze swojego dziedzictwa. Zależy mi na tym, by rozmawianie pò kaszëbskù było dla lokalnej społeczności codziennością
zaznacza Paweł Chodakowski, franczyzobiorca McDonald’s.
***
McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie w Polsce działa ponad 580 restauracji sieci, które zatrudniają ponad 35 000 osób. Ponad 90% z nich to obiekty prowadzone przez ponad 100 niezależnych przedsiębiorców w oparciu o umowę franczyzy z McDonald’s.