Pobyt w szpitalu to stres dla dziecka i trudny moment dla całej rodziny. Wyzwaniem są nie tylko odległość od domu rodzinnego, rozdzielenie z pozostałymi bliskimi, ale często też koszty związane z dojazdami i noclegami w pobliżu szpitala, zwłaszcza gdy leczenie trwa wiele tygodni lub miesięcy. Wie o tym McDonald’s Polska, dlatego jak co roku zachęca do udziału w akcji McHappy Day. W weekendy 7-8 oraz 14-15 grudnia, McDonald’s przekaże 1 zł z każdej sprzedanej porcji frytek na rzecz Fundacji Ronalda McDonalda. Akcja wspiera budowę trzeciego Domu Ronalda McDonalda, który powstaje przy Instytucie „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka” w Warszawie. Dzięki niemu rodziny hospitalizowanych dzieci będą mogły być blisko swoich pociech, w trudnym czasie leczenia.
Domy Ronalda McDonalda są unikalną formą pomocy dla publicznych szpitali pediatrycznych, bo zapewniają wszystko w jednym miejscu czego cała rodzina chorego dziecka może potrzebować, gdy przyjeżdża z daleka po zdrowie swojego dziecka. Nie dzielimy rodzin na mamę czy tatę przy łóżku dziecka, tylko dajemy szpitalowi możliwość zrealizowania opieki nad całą rodziną w czasie tych długich, najbardziej wyczerpujących dla rodzin hospitalizacji. Onkologia, neonatologia, rodziny oczekujące na przeszczepy – Domy to nie dach nad głową, ale normalne życie w trudnym dla całej rodziny czasie
mówi Katarzyna Rodziewicz, Prezes Zarządu i Dyrektor Wykonawcza Fundacji Ronalda McDonalda.
McHappy Day to już nasza tradycja. W ubiegłym roku, dzięki zaangażowaniu naszych gości, pracowników i franczyzobiorców, konto Fundacji Ronalda McDonalda zasiliła kwota 2 496 178 zł. Bardzo za to dziękujemy! Tegoroczna akcja ponownie wesprze budowę trzeciego Domu Ronalda McDonalda – zapraszamy na frytki w te dwa wyjątkowe weekendy grudnia. Połączmy siły, aby rodziny mogły być razem, nawet w najtrudniejszych sytuacjach”
mówi Katarzyna Jędrek-Giza, Senior Impact Manager McDonald’s Polska.
***
McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie w Polsce działa ponad 560 restauracji sieci, które zatrudniają ponad 33 000 osób. Ponad 90% z nich to obiekty prowadzone przez 100 niezależnych przedsiębiorców w oparciu o umowę franczyzy z McDonald’s.