Trwa ładowanie...

12.03.2014 środa

Niech dzieciaki zasmakują w czytaniu!

12 marca do sieci McDonald’s powraca ogólnopolska akcja edukacyjna „Czytam sobie”. W restauracjach czeka ponad 200 000 egzemplarzy książek do samodzielnej nauki czytania, które są dołączane do zestawów rodzinnych.

W ramach wspierania przez McDonald’s czytelnictwa wśród dzieci, w książkowej promocji na najmłodszych będzie czekało 7 książek na trzech poziomach trudności. Odpowiadają one etapom rozwoju emocjonalnego i intelektualnego dziecka. Uwzględniają także  potrzeby początkującego czytelnika, czyli potrzebę śledzenia tekstu paluszkiem, odpowiednią wielkość liter i papier przyjazny oku. Książki zostały napisane przez  dobrze znanych współczesnych polskich pisarzy dla dzieci między innymi Wojciecha Widłaka, Grzegorza Kasdepke i Ewę Nowak. O szatę graficzną cyklu zadbało grono polskich artystów plastyków tworzących ilustracje dla dzieci. Seria „Czytam sobie” otrzymała honorowy patronat Biblioteki Narodowej.Założenia merytoryczne akcji zostały opracowane przez wydawnictwo Edukacyjny Egmont  w zgodzie z zaleceniami metodyków. Partnerem strategicznym jest McDonald’s Polska. 

Po raz kolejny nauka czytania dla najmłodszych zawarta będzie w trzypoziomowym programie przygotowanym dla dzieci między 5 a 7 rokiem życia. 

Książki są dodawane gratis do zestawu rodzinnego, składającego się z dowolnego McZestawu i zestawu Happy Meal.

Poziom 1 to „Składam słowa” - książki o maksymalnej ilości 150 – 200 wyrazów. Opowiadania zbudowane są krótkimi zdaniami, z wykorzystaniem podstawowych 23 głosek oraz litery „h”. Naukę wspierają dodatkowo ćwiczenia głoskowania.

Poziom 2 to „Składam zdania” – książki zbudowane na bazie 800 – 900 wyrazów. Oprócz – dostępnych na niższym poziomie - ćwiczeń i podstawowych głosek, pojawiają się tam również elementy dialogu i dłuższe zdania złożone.

Poziom 3 to „Połykam strony” – teksty składające się z 2500 -2800 wyrazów, dla dzieci z łatwością radzących sobie z trudniejszymi tekstami, zdaniami złożonymi. Aby czytanie było przyjemnością a dziecko miało szansę na poznawanie nowych, nieznanych słów, na końcu książki został dołączony słownik wyjaśniający trudne wyrazy. Za przygotowanie i koncepcję serii siedmiu książek odpowiedzialny był Edukacyjny Egmont. Cały nakład został sfinansowany przez McDonald’s Polska. Wydawnictwa będą dodawane bezpłatnie przy zakupach zestawów rodzinnych, składającego się z zestawu klasycznego
i zestawu Happy Meal.

Drugą edycję akcji „Czytam sobie” wydawnictwa Egmont wspiera McDonald’s. Partnerami akcji są Akademia Nauki, Empik i  Komitet Ochrony Praw Dziecka.

 

Zapraszamy na fanpage McDonald’s Polska https://www.facebook.com/McDonaldsPolskawww.McDonalds.pl .