Trwa ładowanie...

01.08.2018 środa

McDonald's przedstawia MacCoins – limitowaną edycję kolekcjonerskich monet, wyprodukowaną z okazji 50. urodzin Big Maca

Kiedy mój pradziad Jim Deligatti wymyślał Big Maca na grillu w Uniontown w Pensylwanii, chciał tylko uszczęśliwić klientów swojej restauracji  - Nick Delligatti, praprawnuk Jima Delligattiego, twórcy kultowego burgera.

Aby uczcić 50-lecie Big Maca McDonald’s postanowił przygotować coś naprawdę wyjątkowego – zestaw kolekcjonerskich monet, upamiętniających każdą dekadę jego obecności na rynku. Na ich odwrotach znajdziemy: kwiatową siłę lat 70., nawiązujące do pop-artu wzory z lat 80., odważne i abstrakcyjne kształty, które definiowały lata 90., wzory upamiętajcie pierwszą dekadę XXI w., koncentrujące się na technologii, a także reprezentujące ostatnie 10 lat kształty, ukazujące ewolucję komunikacji. Każda moneta jest wymienialna na jednego Big Maca. 

W Polsce monety będzie można zdobyć poprzez specjalne przygotowane na tę okazję aktywacje na kanale @mamsmakanamaka w serwisie Instagram. 

Odkąd 50 lat temu został wprowadzony do menu McDonald's, zdążył przemierzyć już cały świat i wciąż cieszy się niesłabnącą popularnością od Wraszawy po Chicago, dostarczając niezapomniane wrażenia smakowe ludziom na całym świecie – mówi prezes i dyrektor generalny McDonald's, Steve Easterbrook.

Big Mac dołączył do menu sieci McDonald’s dokładnie 50 lat temu. Kanapka szturmem zdobyła zawrotną popularność wśród klientów, a jej sukces zaskoczył nawet samego twórcę. Burger został okrzyknięty „Elvisem wśród kanapek” i wkrótce na stałe zagościł w popkulturze, stając się jednym z jej symboli. Dziś Big Maca można kupić w ponad 100 krajach na całym świecie, a jego popularność wcale nie słabnie – w ubiegłym roku tylko w Polsce sprzedano go w liczbie 22 mln sztuk.  

W 1986 roku Big Mac doczekał się również własnego wskaźnika ekonomicznego. Big Mac Indeks to opracowany przez brytyjski The Economist miernik siły nabywczej walut, w którym za punkt odniesienia służy cena burgera w poszczególnych krajach. „Burgerekonomika”, jak określa ją sam magazyn, miała być tylko narzędziem ułatwiającym rozumienie teorii kursów wymiany walut, tymczasem Indeks Big Maca stał się globalnym standardem i przedmiotem dziesiątek akademickich badań. 

***

McDonald's Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie działają w Polsce 404 restauracje McDonald’s, które zatrudniają ponad 22 000 osób. 331 z nich to obiekty prowadzone przez 66 licencjobiorców, niezależnych przedsiębiorców działających na podstawie umowy franczyzy z McDonald’s.